Корисні статті

Що собою являє юзабіліті?

Це слово означає просто напросто придатність продукту до використання. Юзабіліті може мати різний рівень, що визначається зручністю застосування продукту і його корисністю. Якщо вести мову про сайт або блог, як про деякий інформаційний продукт, то йому також притаманне певною мірою своє юзабіліті.

Юзабіліті є тією характеристикою, яка звернена насамперед до живих користувачів, що відвідали сайт. Системами пошуку вона не оцінюється і впливає на ранжування лише непрямим впливом.

Що таке юзабіліті?

Чим вище буде юзабіліті, тим більш успішним буде сайт, а відповідно, тим продукт буде краще продаватися. Це призведе до підвищення трафіку, а відповідно і видачі в системах пошуку – все має взаємозв’язок. Якщо сайт має низький рівень юзабіліті, то відвідуваність його буде низькою. Тим не менш, це зовсім не говорить про те, що на цьому сайті відсутній хороший контент. Навпаки, контент може бути корисним і представляти інтерес, але юзабіліті сайту бути при цьому низьким. Наприклад, цікава інформація розміщена на сторінці меню з багатьма рівнями, має невиразну назва, перейти на яку ніяк не вийде ні одним, ні двома кліками. Інформація може бути набрана й розташована так, що її неможливо прочитати. Всі такі моменти повинні прийматися в увагу ще під час планування ресурсу і далі – в процесі його розвитку. Слід обов’язково пам’ятати про те, що ресурс, як і всякий продукт, що включає в себе два компоненти: форму і зміст. Поняття «юзабіліті» може бути віднесене до обох складових. А ідеальний варіант – це гармонія між ними.

Якщо говорити про зміст, то тут, звичайно, маються на увазі сумлінні сайти, що мають сумлінний унікальний контент. Контент, має хороше юзабіліті – це текст, написаний грамотно, з цікавим і небанальним змістом, якісними фотографіями, унікальними малюнками, діаграмами, які можуть бути прочитані і розшифровані. Щодо змісту ресурс повинен володіти корисністю, лише в такому випадку відвідувач знову повернеться на сторінки сайту. Багатьма термін «юзабіліті» пов’язується, насамперед, з формою – тобто зі структурою та оформленням сайту, зручністю розташування сторінок, зручністю меню, використанням банерів, кнопок і інших елементів.

Вважається, що сайт має високе юзабіліті, якщо відвідувачу, вперше зайшовши на сайт, відразу ж стає зрозуміло, як користуватися ним. Ще однією ознакою є те, коли відвідувач, потрапивши на сайт вдруге, вже добре на ньому орієнтується. Третя ознака має більше психологічний характер, але теж значущий: користувач має отримувати задоволення від користування сайтом. Критерієм хорошого юзабіліті може вважатися також відсутність помилок в роботі сайту. Це має особливу важливість у разі великих розгорнутих порталів, де потрібно проходити реєстрацію та заповнення анкет, де є інтерактивні опитування та ігри. В даному випадку особливо показові ті сайти, на яких є ігри: відвідувач, потрапивши на ресурс, не може зрозуміти, як грати, і з чого потрібно почати. В результаті після декількох спроб він залишає сайт.

Поліпшення юзабіліті може бути досягнуто регулярним тестуванням ресурсу реальними користувачами і веденням обліку, що і роблять професійні творці сайтів, оптимізатори і аудитори.

Додавання комментарів доступно лише зареєстрованим користувачам